loading...

دکتر منصوری درمان بواسیر

ابتلا به هموروئید یا بواسیر تقریبا برای همه اتفاق می افتد. در واقع 75% از افراد هموروئید را در طول زندگی یکبار یا بیشتر تجربه می کنند. هموروئید یا بواسیر برای بسیاری از افراد این عارضه به شکل خفیف ظاه

نشستن طولانی مدت باعث هموروئید (بواسیر) می شود

سرو بازدید : 125 شنبه 24 آذر 1397 : 17:00 نظرات (0)

ابتلا به هموروئید یا بواسیر تقریبا برای همه اتفاق می افتد. در واقع 75% از افراد هموروئید را در طول زندگی یکبار یا بیشتر تجربه می کنند. هموروئید یا بواسیر برای بسیاری از افراد این عارضه به شکل خفیف ظاهر شده اما سایر افراد دردهای شدیدی را تجربه می کنند. عارضه ای دردناک که افراد از بیان درد خود خجالت زده می شوند. هموروئید در واقع توده عروق خونی است که در آنولا (مقعد) و پایین روده بزرگ (رکتوم) به وجود می آید. کسانی که از درد هموروئید (بواسیر) رنج می برند باید تغییر اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنند. در واقع هموروئید ( بواسیر) یک زنگ هشدار  برای تغییر سبک زندگی است. هموروئید (بواسیر) دلایل مختلفی دارد اما دلیل اصلی ابتلا به هموروئید (بواسیر)، فشار و تنش های بیش از حد روی رکتوم یا روده بزرگ است که ممکن است به دلیل بارداری، یبوست، اسهال، چاقی اتفاق بیفتد. اما همه چیز درباره بواسیر و مهم ترین دلیل ابتلا به هموروئید یا بواسیر نشستن مداوم روی صندلی می باشد. امروزه بیشتر ساعات روز در حال نشستن هستیم. از ساعات طولانی مدت نشستن پشت میز کار گرفته تا تماشای تلویزیون و نشستن روی صندلی وسایل نقلیه. نشستن طولانی مدت می تواند برای سلامتی بسیار مشکل ساز باشد. 

همانطور که می دانید بیشتر شاغلین دنیای امروز همچون منشی ها، پذیرشگرها، رانندگان، دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان بخش اداری ساعات زیادی را نشسته می گذرانند شرایط کاری جامعه امروز ایجاب می کند که افراد زمان طولانی در طول روز را روبروی مانیتور کامپیوتر هایشان بنشینند. اگر چه راننده ها چاره ای جز نشستن ندارند اما بقیه مشاغل می تواند تغییر پوسچر دهند تا از نشستن مداوم جلوگیری کنند.

 فاصله ای بین نسشتن هایتان ایجاد کنید.
 توصیه می شود هر کارمندی بین نشستن های طولانی در روز چند بار برای دقایقی از روی صندلی بلند شود،  به دفعات دست و پاها را بکشد و تعدادی اسکات بزند. ممکن است این حرکات در نگاه همکاران دیگر خنده دار جلوه کند. احتمالاً آنها نمی دانند انجام این حرکات چه نقش مهمی در کاهش ابتلا به هموروئید دارد. گاهی اوقات به دلیل مشغله کاری زیاد، افراد فراموش می کنند دقایقی صندلی خود را ترک کنند.  پیشنهاد می شود از سیستم هشدار یادآوری برای این مهم استفاده کنند

استفاده از به نشین (بالش طبی زیرنشیمنی، زیر نشیمنی، تشکچه طبی اورینگ، ایرینگ، بالش طبی نشیمنگاه ارگونومیک)
 برخی از محیطهای اداری صندلی هایی دارند که شرایط بیولوژیک نامناسبی را بر روی بدن فرد اعمال می کند. باید کفی صندلی به طوری طراحی و ساخته شده باشد که فشار روی رکتوم یا روده بزرگ را به حد قابل قبولی کاهش دهد. از آنجایی که بیشتر صندلی ها این ویژگی را ندارند استفاده از انواع به نشین (بالش طبی زیرنشیمنی، زیر نشیمنی، تشکچه طبی اورینگ، ایرینگ، بالش طبی نشیمنگاه) توصیه می شود. به نشین ها در بخش مماس بر رکتوم (انتهای روده بزرگ) دارای تورفتگی هستند بنابراین فشار وارد بر رکتوم هنگام نشستن کاهش می یابد. به طور کلی توزین متوازن وزن روی به نشین، فشار وارد بر اندام ها و ارگان های بدن را کاهش می دهد و از ابتلا به نشانه های وجود بواسیر و بیماری های پروستات جلوگیری می کند.

 نیاز به توضیح نیست که چه میزان یک محیط کار ارگونومیک می تواند در کاهش کمر درد و بیماری های اسکلتی عضلانی نقش داشته باشد. اگر به هر دلیلی کارفرما از تهیه یک محصولات ارگونومیک برای شما سرباز زد و متقاعد به سرمایه گذاری ارگونومیک نشد، لطفا خودتان به تهیه آن اقدام کنید. باور کنید که ارزشش را دارد چون در صورت ابتلا به انواع بیماری های اسکلتی عضلانی، کسی به جای شما درد نمی کشد و خودتان مجبورید درد را تحمل کنید و هزینه های آن را بپردازد . محصولات ارگونومیک از جمله پشتی طبی ، به نشین ، نگهدارنده ارگونومیک مانیتور(مانیتور استند، پایه مانیتور) ، محافظ مچ، زیرپایی با کاهش فشار وارد بر ساختار اسکلتی عضلانی بدن هنگام نشستن از کمردرد و انواع بیماری ها همچون فتق دیسک کمر و فتق دیسک گردن گردن و ابتلا به سندرم تونل کارپال جلوگیری می کنند. 
 

استفاده از میزهای قابل تنظیم
میزهای قابل تنظیم به کارمندان این امکان را می دهد که بین حالت نشسته و ایستاده جا به جا شوند که سبب افزایش تمرکز، انرژی و به طور حتم کاهش علایم بروز بواسیر می شود. همچنین احتمال بازگشت هموروئید را کاهش می دهد.

شیوه تغذیه خود اصلاح کنید
علاوه بر راه حل هایی که برای مقابله با هموروئید در فضای اداری وجود دارد، می بایست زمان نشستن بر روی توالت نیز  باید به حداقل کاهش یابد. در این صورت احتمال ابتلا به هموروئید تا میزان قابل توجهی کاهش داده شود. یک مسئله مهم در مورد هموروئید رژیم غذایی است،فست فود- هموروئید- چاقیمصرف مواد غذایی فیبردار در درمان این عارضه می تواند موثر باشد.  دکتر جی. ولف در مرکز تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد یکی از مهم ترین گام هایی را که برای برطرف کردن هموروید خاطرنشان می کند، مصرف روزانه 20 تا 30 گرم فیبر برای درمان هموروئید است. همچنین مصرف زیاد آب و مایعات و حذف فست فود ها از رژیم غذایی موثر هستند.

 پوسچرنشستن (طرز قرارگیری بدن) روی توالت را اصلاح کنید.
برای جلوگیری از هموروئید (بواسیر)،  پوسچرنشستن (طرز قرارگیری بدن) روی توالت را اصلاح کنید. هر چه زاویه نشستن (زاویه بین ران ها و تنه) کمتر باشد، حرکت روده برای دفع مدفوع راحت تر انجام می گیرد و احتمال ابتلا به هموروئید (بواسیر) کاهش می یابد. بنابراین

توصیه می شود هنگام استفاده از توالت های فرنگی از زیرپایی استفاده شود. همانطور که می دانید نشستن روی توالت های ایرانی دقیقا همین پوسچر صحیح را به بدن می دهد اما می تواند فشار زیادی به زانوها وارد کند و باعث زانودرد شود. هنگام بررسی و انتخاب نوع توالت، نکات بهداشتی را نیز درنظر بگیرید. پیشنهاد می شود تنها در منزل از توالت فرنگی استفاده کنید و برای جلوگیری از هموروئید (بواسیر) از زیرپایی استفاده نمایید چرا که به نظر مي رسد استفاده از توالت هاي فرنگي مكان هاي عمومي خطر انتقال بيماري هاي پوستي نظير كورك، قارچ پوستي و انواع دمل و تبخال را افزایش می دهد.

منبع: www.barad.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 200
  • بازدید سال : 1,442
  • بازدید کلی : 6,725